Poznaj ciemną stronę Internetu

Digital Craft Tools Agencja Reklamowa z Wadowic

Pozycjonowanie SEO czy ADwords?

Pozycjonowanie SEO czy ADwords?

Po stworzeniu strony wiele osób staje przed poważnym problemem. Co sprawi, że trafi do niej jak najwięcej osób? Na usta wielu osób ciśnie się magiczne słowo XXI wieku - Google! Jest w tym sporo racji, gdyż przeciętnie 80% ruchu na stronie pozyskiwanych jest przez osoby które znalazły domenę w wyszukiwarce internetowej. 

Aby poprawić swoje osiągi w tej magicznej aplikacji, firmy zlecają agencją reklamowym jak Digital Craft Tools wykonanie kampanii promocyjnej w wyszukiwarce. Najprościej rzecz ujmując zaczyna się żmudny proces pozycjonowania strony lub przeprowadzenia kampanii Adwords.

Adwords - mniej znany brat SEO. 
Zazwyczaj omówienie tych dwóch form rozpoczyna się od SEO, ja jednak skupię się na początku na jego krewniaku. Adwords to nic innego jak kampania linków sponsorowanych - upraszczając, płacimy za to, że ktoś klika w nasz link.

Plusy
Niewątpliwym atutem Adwords jest natychmiastowa reakcja  - utworzona kampania za pomocą specjalnych narzędzi pojawia się w google od razu po jej zaakceptowaniu, zazwyczaj nie dłużej niż kilkadziesiąt minut. 
Drugim czynnik przemawiający za linkami sponsorowanymi jest (w sieci wyszukiwania) ustawiania ich na konkretnych pozycjach, najczęściej na 4 pierwszych pozycjach wyników Google. Przy każdym linku istnieje dopisek o tym, że jest to pozycja sponsorowana, jednak w nie ma to złego oddźwięku.
Adwords jest też dużo bardziej mierzalne niż SEO. Dużo więcej przeanalizujemy z narzędzi adwords niż SEO, przez co bez przerwy możemy ulepszać naszą kampanię minimalizując koszty.
Zdarzyło Ci się szukać jakiegoś produktu na sklepie internetowym a następnie na innych witrynach widzieć jego reklamy? To również zasługa kampanii Adwords, która poza siecią wyszukiwania (google) umieszczana jest pod postacią graficzną w tzw. reklamie displayowej.


Minusy
Adwords działa dopóki mamy środki na kampanię. Wraz z jej końcem, nasza strona przestaje pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Nieumiejętne ustalanie stawki za kliknięcie lub zbyt niski budżet mogą spowodować, że nasza kampania przepadnie w ciągu kilku godzin i nie dotrze do zbyt dużego grona.
Adwords wymaga ciągłej analizy - brak kontroli i puszczenie "na żywioł" całości nie przyniesie pozytywnych rezultatów. 

Kiedy Warto?
Adwords przydaje się szczególnie w dwóch przypadkach:
Pierwszy, kiedy strona dopiero powstała i nie da się uzyskać wysokich wyników w linkach organicznych (seo). Linki sponsorowane spełniają wtedy rolę "wsparcia".
Drugi, kiedy promujemy produkt sezonowy, które ma pojawić się na chwilę.
Trzeci, moim zdaniem najważniejszy przypadek występuje wtedy gdy tworzymy landing page. Nie wyobrażam sobie oparcia LP, który zazwyczaj zawiera bardzo mało treści i pozycjonuje się bardzo długo za pomocą SEO a nie Adwords. 



SEO - pozycjonowanie organiczne.
Jeśli planujemy rozbudowaną stronę z wieloma treściami która ma nie zniknąć po skończeniu się np. sezonu letniego, koniecznie powinniśmy spróbować swoich sił z SEO, czyli tzw. linkami organicznymi, naturalnymi. Powstają one w różnego rodzaju procesach robota Google (i niestety często ich zasada się zmienia). Określenie link naturalny w odniesieniu do SEO nie jest o tyle adekwatny co wykorzystany do rozróżnienia w tym artykule jego z linkiem adwords. Dlaczego? Otóż bardzo często pozycjonerzy stosują różne metody budowania linków prowadzących do strony docelowej. W tym wypadku dochodzi np. do zakupu sztucznego linku poprawiającego naszą pozycję w google. Dla przeciętnego użytkownika internetu nie ma to jednak większego znaczenia - google bardzo dobrze radzi sobie z pozycjonowaniem na siłę. 

Plusy SEO:
Niewątpliwie wciąż istnieje poczucie, że link organiczny jest lepszy i mniej natrętny niż ten tworzony przez Adwords. Jest tym trochę racji, wiele osób korzystających z ADblokerów nie zobaczy linka sponsorowanego a na pierwszym miejscu pojawi się ten, utworzony przy użyciu SEO.
SEO jest zdobywane mozolnie, ale daje dużo bardziej trwałe efekty niż ADwords. Nawet po skończeniu okresu wybijania strony pod daną frazę wciąż może pojawiać się przez długi okres na szczycie pozycji.
SEO teoretycznie jest tańsze, jednak o tym szerzej w podsumowaniu.
Najważniejsze: Strona w pewnym stopniu pozycjonuje się też sama. Bez wsparcia nie uzyska wysokich pozycji, ale sama z siebie jest w stanie podnieść się o kilka - kilkanaście pozycji.

Minusy:
Czas. Jeśli potrzebujemy mieć stronę szybko i wysoko w pozycjach, SEO nie jest dla Ciebie. Czasem okres wejścia pod trudną (taką pod którą pozycjonuje się więcej osób) może trwać nawet rok.
Cały proces pozycjonerski może zakończyć się banem od Google i usunięciem strony z wyszukiwarki. Warto zwracać uwagę, czy pracę nad kampanią SEO zlecamy profesjonalnej firmie.
Mniejszy zakres. Teoretycznie, jeśli pozycjonujemy stronę to uzyskamy ją wysoko w wynikach pod mniejszą ilością słów kluczowych niż w przypadku Adwords. Wynika to z różnicy w mechanice narzędzi.



Podsumowując:
Jeśli budujemy blog tematyczny, stronę główną firmy, lub różnego rodzaju portale, SEO  okaże się dla nas idealnym przyjacielem na lata (mocne słowa jak na branżę IT).


Wniosek z tego jest taki, że Adwords i SEO nie są technikami zastępczymi - powinny być stosowane w odpowiednich dla nich warunkach lub wykorzystywane jako elementy suplementarne. 

Jeżeli jesteś ciekawy ile kosztowała by Cię kampania Adwords lub SEO napisz do nas - otrzymasz darmową wycenę.



Specjalizujemy się szczególnie w pozycjonowaniu lokalnym dla miast Wadowice, Andrychów, Zator, Bielsko Biała




 

 

wróć

Kategorie wpisów